måndag 23 september 2013

Akuten gånger två!

Blev en sväng till akuten idag med fast med mellangrabben. :/ TVÅ GÅNGER!

Han hade "ramlat ihop" i skolan, nåt barn sa "han va helt död!" Så vi (fröknar/jag/läkare) antar att han svimma av någon anledning. Han minns inte själv vad som hände. Han var slö o hängig och fröken hade aldrig sett honom så. Blev en liten sväng till akuten eller en liten sväng, tog ca 4 timmar. Hua!

Kom hem och Robin och Liam gick ut o lekte, Liam sprang in i Robin och flög i backen och slog i arm och huvudet igen. Kom in låg en stund och säger helt plötsligt "har jag varit i skolan idag?" Jag svarar "va hurså?" Och Liam svarar "för jag minns inte". En stund senare så frågar han "hur kom jag in hit?"

Så blev lite rädd där och ringde 1177 och va bara att åka in igen. :/

Kan ju säga att nu när man bor på landet är det fan dags att börja med körkortet, speciellt vid tillfällen som dessa. :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar