lördag 21 september 2013

Bajsprat och en tripp till akuten


Bajsprat! Min grabb Andre har haft diarré i minst en vecka, han har även varit kinkig och vaknat flera gånger per natt i snart en vecka. Idag bajsade han, massor! Vid 4:de bytet såg bajset skumt ut, tittade närmre och såg att det var massa slem..? 10 minuter senare bajsade Andre igen så bytte blöja igen och samma där massa slem. 

Jag blev lite orolig så ringde 1177 för att rådfråga lite och berättade hur Andre varit i veckan osv. Ni ska ha en tid idag sa tanten, när ett barn bajsar slem ska barnet in till läkare inom ett dygn enligt läkarnas rekommendation och "jag skulle inte vänta" sa hon, ännu mer nojig. Fick en tid 17:00 så vi åkte in för att få höra att blodproverna de tog var bra och att vi kunde åka hem igen, vi skulle dock hålla koll på om det fortsatte med slem och lika så diarréerna.

Jag är nervös, jag själv bajsar slem och har ofta lös mage och brukar ha magsmärtor (jag hatar dock sjukhus så ignorerar det) och var en gång hos läkaren allergi sa han och gjorde test på lite allt möjligt och så gav han mig medicin. Killens äldsta dotter bajsar blod (ja hon har lämnat bajsprover och tillomed i 2 omgångar) men nee inget fel, första provet visade nåt och vi blev skickade till Eskilstuna men där sa läkaren att provsvaret måste vara fel då killens dotter gått upp 4 kilo på en månad sås det skulle göras nya prov. Provsvaren visade bra men trots det blöder hon och har diarrér så nåt måste ju vara fel? 

Börjar fundera på om det finns nån koppling när vi är 3 i samma familj (egentligen 4 tror jag, killen har med problem men han vill inte prata om hans bajs så har ingen koll på vilket sätt osv hahaha). Nee men tänk om mitt inte är allergi? Och så de andra med samma/liknande symtom?

*funderar*


Andre på akuten, leker. <3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar