torsdag 17 oktober 2013

Att ha en dubbelsäng...

Att ha en dubbelsäng är skönt när man bara är två personer men sen när två styckna barn ska upp och sova där med blir det andra bullar kan jag lova och herregud vi får inte glömma dockan Alice släpar med sig till sängen. Man får plats fyra personer och en docka i en dubbelsäng OM man ligger rakt och stilla, det gör inte våra barn, ligger de inte och sparkar och har sig på varann så ligger de snet och vint så vi vuxna får ligga ytterst på våra sängkanter. 

Inatt blev jag så irriterad på Alice som först vägra sova och när jag gick in lite senare för att lägga henne så skulle hon inte ligga i sin säng utan brevid mig, helt okej. Vi lägger oss och såklart ska hon börja böka runt så att Andre vakna., han somnar om och så är Alice där igen och så händer flera gånger tillslut får båda ligga i sina egna sängar. Andre somnar direkt medans Alice ligger och gnyr lite, efter 5 minuter kommer Alice och dockan och klättrar upp i min säng igen men somnar ganska fort. Skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar