måndag 21 oktober 2013

Från tjafs till mys..

Gomorgon! Jag och Alice ligger och drar oss lite i sängen, ska strax gå upp och göra frukost till de små, leta fram lite kläder till barnen (ja det tar en stund då jag får beslutsångest av alla fina kläder de kan ha) men först ska jag och Alice mysa lite till. :) 

Förövrigt.. Är det någon mer än jag som hunnit haft dagens första tjafs? Suck.. Och har inte ens hunnit kliva upp ur sängen. ::/ äldsta grabben verkar inte förstå att när mellangrabben (snart 6 år) är hemma här är det bussen utanför oss som gäller att åka med inte den som ligger vid affären bara för att man vill åka med vissa personer, struntar jag blankt i. Det är så pass mörkt ute nu (bor ju även på landet och där finns inte många lyktstolpar) att minska riskerna att bli påkörd påväg till skolan känns som ett bra alternativ och varför släpa en 6 åring  en längre bit när det finns så att bussen hämtar upp de utanför här. 

Och tänk om min äldsta slöa son kunde vara så hurtig när det tex gäller att hjälpa till hemma?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar