onsdag 30 oktober 2013

Krupp..?

Fy ännu en natt som Andre hostat och haft sig och jag har sovit typ nada. Funderar på om det är krupp för symtomen stämde in dvs han somna och sov några timmar för att sen vakna, började hosta (vet dock inte om det kallas för skällande hosta, låter det som en hund?), heshet och lite jobbigt med att andas som blev bättre när han satt upp men jag vet inte. Han har hostat på detta sätt två nätter och har även låtit som att han varit täppt i näsan men han har inte varit snorig.

Jag provade alla tips som stod på nätet och att sitta upp/ligga högt med huvudet hjälpte men Andre ville ju såklart inte sitta/ligga så så länge så när han väl somnat in tog det inte lång stund innan han vakna igen. :/ Jag funderade på att ringa 1177 men gjorde det aldrig utan ville försöka mer med tipsen som stod på 1177:s sida.

Idag är Andre dock snorig och det låter när han andas och hostan har nu stannat även på dagen, gör den det vid krupp? Kan även säga att hans astmamedicin inte funka på det som varit på natten (precis som det står angående krupp). Jag ska ringa 1177 strax och se vad de säger eller om jag ringer vårdcentralen direkt. Min lilla kille <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar