torsdag 10 oktober 2013

Samtalet på dagis..

Samtalet på Alice dagis gick som jag redan visste.. Hon prata lite allmänt om Alice och om att hon verkligen va så duktig med saker, förstod när de sa saker till henne (tex om de bad henne hämta nåt eller göra nåt) och hon var väldigt hjälpsam och alltid så himla sprudlande glad. En liten Kajsa kavat säger fröken om henne. :)

Sen kom det.. Hon frågade om det var någonting som vi kände att Alice behövde extra tid till (hjälp) och jag sa direkt språkutveckling och fröken sa att ja jag ville ta upp det så det var skönt att du sa det först. Så vi kom fram till att fröken skulle börja med en grej som jag naturligtvis inte kommer ihåg vad det hette men har då med språkutvecklingen att göra och skulle det behövas i framtiden så har de en talpedagog som kommer nån gång i veckan.

Jag har vetat detta länge, påpekat för BVC som sagt att nee då, vissa barn kan vara sena i språket när de är tidiga på annat och ja kanske det är så men jag bara känner inombords att det är "nåt" och har gjort länge, därav mina påpekanden för BVC (gäller det samma med Alice längd, nåt galet där med). :/ 

Nåja nu är det diskuterat på dagis och de har erbjudit hjälp och det är bara att tacka och ta emot. :) förövrigt är det inte hela världen sålänge Alice är glad och mår bra. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar