fredag 8 november 2013

Bakdags!

Jag ska slänga ihop en banan och Algrensbilartårta strax. Frågan är funkar bananfluff och algrensbilarfluff ihop..? eller ska jag byta ut bananerna? har nån chokladmix hemma (fresta tror jag den heter?). Choklad och bananer vet jag är gott ihop men vill testa Algrensbilarfluff samtidigt som jag är sugen på banantårta hahaha vilka bekymmer man har va? ;) och undrar hur detta gick till, jag skulle ju bara göra mockarutor men nu står mockarutor, negerbollar och tårta på listan. Slänger med recepten på fluffen för de som vill ha. :)

Recept på Algrensbilarfluff 

60 gram bilar (OBS jag tyckte inte att 60 g räckte för att få rätt smak så nästa gång kommer jag ha i mer)
3 dl grädde

Gör såhär:

Häll i grädden i en kastrull och värm på svag värme, häll i bilarna (för att bilarna ska smälta snabbare kan du mickra de i några sekunder). Det får INTE koka. När alla bilar smält häller du över det i en skål och låter stå i minst 6 timmar men helst över natten. Vispa upp som vanlig grädde och fyll tårtan.

Recept på Bananfluff

3 bananer
1/2 dl grädde
2 msk marsanpulver

Gör såhär:

Mosa bananerna med stavmixer, häll ner grädden och sedan marsanpulvret och vispa. Låt stå i kylen i 10-15 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar