lördag 30 november 2013

Julmarknad och lussebullar på biltema!

Idag har jag och barnen varit på julmarknad/julitamarknad, inte så stor marknad men mysigt att något händer här ute på landet det trodde jag faktist inte. Det händer mycket här på landet för att vara "på landet", asbra tycker jag. :) jag träffade på två tvillingtjejer som jag gått i samma skola som och de började prata som sjutton med mig och tvärtom, trevligt och ja det skulle läggas till på FB, trevligt. :)

Det fanns en massa fint på marknaden och massa gott hemmabakat bröd och fikabröd och smarrigt julgodis. Jag själv köpte hemmagjord saft, finns det nåt bättre i saftväg som hemmagjord saft? En flaska rabarber och en flaska röda vinbär, det blev även rockyroad godis som ungarna ska få i julkalendern (jag skulle ju göra en aktivitetskalendwr men har ångrat mig och kör en blandad med saker och aktiviteter) utöver det hitta jag jättefina virkade lussebullar och en jättefin "fågelmatare", slänger med en bild så ni fattar vad jag menar då jag fasiken inte minns vad det heter hahahahaha



Det blev en sväng till biltema med då jag var sugen på lussekatter hahaha tog en sväng i butiken med och hitta lite krimskrams. En servetthållare, en prydnad och skål(ar) som jag tänkt ha typ julgodis i eller nåt. Söta tycker jag! 



1 kommentar:

  1. Ha en jätte mysig 1:a advent o start på den nya månaden.. :)

    SvaraRadera