lördag 14 december 2013

Luciafirande nummer 2

Igår var vi på Alice lucia men tyvärr fick man ju inte till några bra bilder, dels satt hon i knä och dels satt hon på sidan av där det var mörkare. Jag fick fota med blixt för att hon skulle synas men då försvann ju den där fina mörka med tända ljus stämmningen. :/ Nåja så kan det vara ibland, allt kan inte vara perfekt jämt även om jag skulle vilja ha det så. Därimot fick jag till en fin bild på André tycker jag (bilden högst upp i detta inlägg) men mest för att jag tog med systemkameran, hade jag bara fotat med mobilen så hade jag bara fått bajsdåliga bilder kvalitetsmässigt, ja kolla in bilden näst längst ner i detta inlägg. :/ Himla synd för bilden i övrigt var ju jättesöt.

Hur som helst var det ett jättemysigt luciafirande, precis som det ska vara dvs föräldrar och syskon fick komma, ja övrig släkt med om de ville, det var i en stor lokal (gympasal) där alla fick plats och efteråt fikade alla och det bästa var att iallafall en av personalen kom fram och pratade under fikan, kändes bra då man inte känner en j*ävel här. =) Tummen upp för det!

Alice blev lite blyg när hon såg allt folk och hade fingrar i munnen men det gick över efter ett tag och hon "sjöng" och klappade händerna. När vi kom hem vägrade hon ta av sig tomteklänningen och strumpbyxan, hon sov med det på sig och har det på sig nu med min lilla gullesnutta. <3

Förövrigt hade jag den finaste tomteflickan och pepparkakspojken. <3






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar