tisdag 4 februari 2014

Magont!

Idag (igår) va en riktig dålig dag, den tillbringades i stort sett på akuten hela dagen. I söndags började jag få ont i magen, sa till killen att jag ligger på soffan om jag måste springa upp på toa mitt i natten (trodde först det handlade om min matallergi), slippa väcka de två små trollen i onödan. Natten gick bra, lite ont som på kvällen men på morgonen gjorde det sjukt ont. Gjorde frukost gråtandes, klädde på barnen gråtandes osv. Jag gråter inte i första taget vid ont. 

Jag la mig på soffan för att vila för det tar på krafterna att ha ont och av att ha gråtit. Somnade trots smärtan, låg jag still så kändes den mindre, vakna några gånger av att Andre klättrade på mig SJUKT ONT GJORDE DET! Vid 14:00 kände jag att nej nu måste jag nog ringa 1177 för att rådfråga. Berättade för 1177tanteb och hon tyckte jag skulle åka in så vi åkte in till akuten efter Andre ätit klart. 

Väl inne fick jag ja vänta i nästan 2 timmar på att få komma in och träffa en som tog prover på mig. Inga fel förutom lite förhöjt cpr och blod i urinen. Magvärken satt kvar men hade avtagit i smärtstyrka när läkaren kom som förövrigt inte kunde tala om vad felet var. Kunde vara blindtarmen men går smärtan tillbaka då? Han prata även om njuren men njurpeovet visade bra. Jag känner fortfarande av men inte lika ont som i förmiddags. Lyfter jag benet tex när jag ska sätta mig i bilen känner jag av det onda. Hur som helst visste han inte felet, gav mig 2 suppar med smärtstillande och skicka hem mig, dock sa han såklart att jag skulle komma in igen om jag fick feber eller mer ont.

Fattar inte vad det kan vara.. Högersidan under revbenen gör det ont och längre ner under midjan. Gör mer ont om jag vrider kroppen mot vänster sida eller lyfter benet upp. :/


Nehepp försöka sova lite nu, godnatt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar