torsdag 20 februari 2014

Spökar? Buuuu!

2005 gick min syster bort och en morgon så ropar min son på mig "mamma mamma kom!" Jag bad han vänta för jag var mitt i nåt minns inte vad eller att han fick komma men han ropa att han inte våga och mer och mer ropade han mamma och nu hörde man att han började få panik så rusade dit då och fråga vad det var. Han svarar "det står någon där!!" Jag tittar runt men ser inget och säger nejdå varpå sonen säger joo precis brevid dig och pekar (nu började jag känna gåshud) sonen säger "det är en tjej, precis brevid dig!!" Jag vågade knappt titta för nu kände jag verkligen att det var nåt (eller om han skrämt upp mig så jag kände av det) Men sen klev sonen ur sängen så hon "gick" väl. Jag tror det kan ha varit min syster som hälsa på.

""""""""''''''''''''''''''''''''
En dag satt jag och en kompis i mitt kök och fikade, småpratade on lite allt möjligt. Helt plötsligt börjar min kran att rinna vatten, mycket som när man spolar för att fylla på ett glas vatten. Vi tittar på varandra.

""""""""'''''''''''''''''''''''
En dag var jag ensam hemma och jag gick från köket till toaletten och ser i ögonvrån in i sovrummet där vi har datorn. Datastolen står intill databordet. Går ut från toa och påväg till köket, sneglar in i rummet igen (vet inte varför jag sneglar in där men kändes nästan som ett måste) och datastolen står utdragen en bra bit. Jag blir livrädd och kutar ut i trappuppgången i bara trosor och tröja och grinar, som tur är bodde min syrra i samma trapp så gick upp dit tills killen kom hem.

""""'''''''''''''''''''''''''''''
En dag när jag låg och vila kändes det som om någon satte sig i min säng.

"""""''''''''''''''''''''''''''''
Har känt mig iakttagen många gånger som känts sjukt obehagligt. Känt om om någon är där.

""""""''''''''''''''''''''''''''
Det har hänt mer grejor i lägenheten men minns inte exakt vad just nu. Allt som hänt i lägenheter har känts obehagligt.

""""""''''''''''''''''''''''''
Vi har flyttat till hus för cirka 6 månader sen och  jag har hört hasande steg på ovanvåningen, barnspring, kulor som rullar på golvet, bollar som studsar på ovanplan. En kväll när jag var ensam hemma med småbarnen (1 och 2 år gamla och har grindar så de kan inte ha tagit sig upp) som låg och sov på nederplanen hörde jag hur någon drog en sladd med kontakten ner i golvet (det lät som så iallafall), höll på i några sekunder. Häromkvällen nattade killen de små och stora kilen var på sitt rum och jag satt själv i soffan när en boll (en såndär plastboll från bollhav) helt plötsligt började studsa 3 meter framför mig.

""""'''''''''''''''''''''''''''"
En dag stod jag i duschen när vattenkranen helt plötsligt sattes på. Min kille har efter det berättat statsmans sak hänt honom  när han stod i duschen, han hade dock lite otur då han hängt sin handduk över handfatet så den va ju dyngsur.

''''''''''''''''''''''''""""""
Finns väl mer smågrejor som hänt men dessa var några. Och vill även påpeka att inga av händelserna i huset har känts obehagliga.


Har ni varit med om liknande saker? Berätta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar